Šola prihodnosti
Danes sem po poročilih (pravzaprav bi bilo pomensko ustreznejše napisati med poročili:) slišala, da naj bi prenova šolskega sistema (si samo domišljam ali se tudi vam zdi, da imamo zadnje čase same prenove?) vsebovala nov ocenjevalni sistem, ki bi bil razširjena različica sedanjih prvih treh razredov devetletke. Torej. Nič več ocen ampak zgolj opisna razlaga uspešnosti.
Ne vem. Že res... Nekako verjamem, da je današnji učni sistem ...ne bi rekla zgrešen, recimo temu "ne dosega maksimalne produktivnosti". Učno snov podaja avtomatizirano. Včasih zgolj teoretično podaja informacije, ki so sami sebi namen. O možnosti, ali Bog ne daj spodbudi, uporabe v praksi pa ne duha ne sluha.
Se še spomnite, ko smo morali vedeti vse datume o raznih vojnih upadih, sestankih, dnevih, srečanjih... No, kdaj je bil sestanek voditeljev v Jajcu? No, no? :)... Mislim, da smo spremenili le snov, nujo po memorizaciji pa ne.
Nič ne rečem- splošna razgledanost je nujna. In velike bitke nedvomno spadajo sem. Ne strinjam pa se, da morajo otroci poznati nek dogodek do obisti. Koneckoncev vidimo, da nam danes, nam kot preživelim prejšnjega šolskega sistema, to ni prineslo posebnih koristi.
In če se vrnem na začetek. Veliko slišimo o tem, da ocene zbudijo le tekmovalnost, da so pogojene z več dejavniki, ki nimajo veze s pridnostjo učenca. To podpiram. Res se mi zdi, da dejstvo, da si odličen ne pove veliko (poglejte si jasen primer- jaz sem bila odlična do 5. razreda, in kaj je sedaj z mene?!?:).
Bratranec ima hčerko, ki hodi v peti razred in že dve leti zapored so v razredu sami odličnjaki. Ehm? No, osebno se mi to zdi precej čudno. Ampak saj veste kako je "Dokler je moj otrok odličnjak se pač ne bom šel/šla revizorja, ne?" :) Ampak to je težava šole, ne ocenjevalnega sistema.
No, res... ne predstavljam si da bi bila šola zgolj opisna. Neko merilo (in meni se opisne ocene zdijo precej bolj subjektivne kot številčno ocenjevanje) je, bo in bo moralo vedno obstajati.
Tu se odpirajo vprašanja o nadaljevanju šolanja, o primerljivosti med njimi, o nepotizmu (zame ključna težava), ipd. Ampak ustavimo se tukaj.
Zdi se mi, da bi bilo boljše, ko bi se novodobni učitelji naučili uporabljat nove prijeme pri pouku. Vsi vemo, da smo se veliko več naučili od padca, kot od vseh opozoril, da naj pazimo kot stopamo :)
No Vesna tvoj današnji blog je zelo dober. Pokazala si, da razumeš snov, da jo znaš posredovati in sestaviti v ustrezno pisno obliko.
Lahko sedeš :)
2 Comments:
Sedi 5 :-)))
ja pa mama naj pride jutr v šolo hehehe
Objavite komentar
<< Home